سنگان شهر علم و عرفان سنگان در لباس شهرستان!

دمو اسلایدر 1
  • عنوان عکس 1
  • فراخوان
  • شهرداری سنگان
  • کانال سنگان فردا
دریافت کد اسلایدر

✅سنگان در لباس شهرستان!

همانطور که مستحضریم،امروز منطقه سنگان با داشتن معادن عظیم سنگ آهن،هم اکنون نقش بسیار بزرگی را در اقتصاد کشور ایفا میکند،بطوریکه آن را به عسلویه شرق ایران معروف کرده است.با این حال به رغم وجود زیرساخت های مناسب اقتصادی،فرهنگی،گردشگری و همراهی مردمان مومن و سختکوش،این منطقه فاقد توسعه ای پایدار مطابق شان خویش است که یکی از عوامل اصلی این مسئله،فقدان جایگاه مناسب آن در تقسیمات کشوری میباشد.
✅با توجه به تبصره 2 ماده 7 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوبه 1362/4/15 و قرارگیری در ناحیه مرزی و کم تراکم بنابر اعلامیه مرکز آمار به وزارت کشور و داشتن شرایط خاص محیطی که مستلزم توجه بسیار زیاد برای تامین زیرساخت های توسعه به صنایع و کارخانه های عظیم کنسانتره سازی و گندله سازی است،چندین سال است که مردم شریف و حامی انقلاب سنگان خوستار شهرستان شدن آن میباشند.
بدون شک با شهرستان شدن سنگان،دیگر شاهد تقسیم نابرابر منابع و بودجه بین بخش و شهرستان نخواهیم بود و محرومیت زدایی با سرعت و تمرکز بیشتری در این ناحیه صورت خواهد گرفت.
اما آیا با وجود همه این تفاسیر،آیا گامی برای این موضوع برداشته شده یا همه این موارد صرفا مانورهای تبلیغاتی برای عده ای بوده است؟!!
بهر حال آنطور که مشخص است با مطالعه برخی از شهرستان های تازه تاسیس میتوان متوجه شد،این روند تنها از طریق نماینده مجلس قابل دستیابی نیست،اگر بجای سه به دو شدن!،از همان ابتدای فعالیت،درخواست ها کتبی و شفاهی و همچنین مراجعه های متعدد و مصرانه ای به استانداری و یا وزارت کشور انجام میشد،شاید اکنون شاهد شهرستان جدیدی به نام #سنگان بودیم.
بهر حال شاید این موارد انجام شده و طبق معمول صلاح ندانسته اند که مردم مطلع گردند!!،اما آنچه بر همگان معلوم است که سنگان،هنوز در عین داشتن ذخایر و ثروت های عظیم معدنی،بخشی محروم در جنوب استان خراسان رضوی میباشد.

✅شهرستان سنگان،شدنیست یا نشدنی؟

منبع کانال سنگان فردا

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد

پشتیبانی